Pewnego dnia zaczęły notorycznie dzwonić do mnie osoby podające się za pracowników banku. Już po pierwszych telefonach miałam podejrzenia, że coś jest nie tak, więc wpisywałam ich numery do Google. Okazało się, że w sieci były już informacje o tych oszustach! Telefonów było naprawdę dużo, próbowali do mnie dzwonić raz za razem. W końcu, kiedy odebrałam po kolejnym takim połączeniu, z szyderczym uśmiechem powiedziałam: „Kochanie, my pracujemy w jednej i tej samej *ujowej firmie”. W słuchawce zapadła cisza... i się rozłączyłam!
Od tamtej pory oszuści więcej już do mnie nie dzwonili.
Dodaj anonimowe wyznanie
Śmiech śmiechem, ale w tych przypadkach należy być potrójnie czujnym.
U mnie sprawdziła się likwidacja wszelkich zgód na telefoniczne kontakty z bankiem (zostały jedynie wiadomości w poczcie dostępnej przy koncie) - wtedy mamy 100 % pewności, że dzwoniący to oszuści.
Czasem dzwoni namolny pracownik banku ( prawdziwy ) z różnymi ofertami. Trzeba z nim rozmawiać jak z oszustem i nagle powiedzieć - przepraszam , nie mogę teraz rozmawiać , i się rozłączyć. Więcej nie zadzwoni.